1973 - Sindsdien bleven we actief

Wanneer in 1972 de wandelsport te Hamme zijn hoofd boven water stak via de eerste uitgave der Wuitensmarsen, zou een jaar later, toen Wandelclub ’t Hoeksken geboren werd, niemand van de stichters hebben durven dromen dat hun club zo groot zou worden. Overal schoten toen de wandelclubs als paddestoelen uit de grond en net zoals elke andere club organiseerde ook Wandelclub ’t Hoeksken, die haar naam ontleende aan het toenmalig verenigslokaal, haar eigen wandeltocht.

Honderden wandelaars kregen zo de gelegenheid om kennis te maken met dit stukje Vlaamse natuur gelegen aan de samenvloeiing van de Durme en de Schelde. In 1980 telde de club al meer dan 200 leden, wat vandaag nog steeds het geval is. De club heeft nog steeds tradities van toen en daar stopt het niet bij. De club organiseert verschillende (kleine) evenementen en busreizen naar bestemmingen in het binnen- en buitenland naast hun jaarlijkse wandeltochten.

Dit allemaal dankzij de inzet van zoveel trouwe leden en het bestuur.

Aangesloten leden
200 +